Preferencje klientów się zmieniają
Tempo życia we współczesnym świecie jest niesłychanie szybkie. Liczymy każdy kwadrans i na wszystko brakuje nam czasu. Cyfryzacja i internet, przyzwyczajają nas, że niemal każdą informację mamy na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wpisać frazę w przeglądarce smartfona i natychmiast dostajemy zalew szczegółowych informacji na pożądany temat. Ten komfort powoduje, że znacznie przyspieszył również proces podejmowania decyzji przez klientów. Jesteśmy gotowi dokonać wyboru jakiegoś produktu bądź usługi w przeciągu bardzo krótkiego czasu, a nasza decyzja w dużym stopniu podejmowana jest w oparciu o emocje, postrzeganie i wizerunek danej marki. Wygrywa ten, kto szybciej zwróci na siebie uwagę i wzbudzi pozytywne skojarzenie. Firmy wykorzystują różne narzędzia aby zwrócić uwagę i zdobyć aprobatę klientów. Oznakowanie i branding jest jednym z nich.
Daj się zobaczyć!
Twoja firma musi dać się zauważyć potencjalnym klientom. Oznakowanie ma za zadanie zwracać uwagę i utrwalać się w świadomości ludzi przy każdym kolejnym kontakcie. Estetycznie i dobrze oznakowana firma, wzbudzi pozytywne skojarzenie, które przełoży się w przyszłości na wizerunek Twojej działalności.
Jak oznakowanie marki pomoże Twojej firmie
Jest wiele aspektów brandingu, które pozwalają Twojej firmie rosnąć. Dobrze wykonana reklama zewnętrzna, spełnia następujące cele:
- Absorbuje i zdobywa uwagę odbiorcy.
- Poprawia świadomość marki.
- Definiuje Twój biznes.
- Jest elementem nawigacyjnym.
- Dodaje prestiżu.
Branding to fundament Twojej działalności!
Jaki procent rynku rozpoznaje Twój biznes? Jak duża część odbiorców ma świadomość czym się zajmujesz? Oznakowanie firmy, połączone z dobrą identyfikacją wizualną, jest doskonałym nośnikiem komunikującym Twoją ofertę. Co więcej, przekaz który generuje pracuje na rzecz Twojej firmy przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Komunikacja wizualna definiuje to kim jesteś
Rolą oznakowania jest wywołanie na odbiorcy określonego wrażenia. Branding może być nośnikiem osobowości Twojej firmy, tzn. ma wzbudzać skojarzenia które przypiszą firmie konkretne cechy. Czy chcesz, aby Twoja firma wyglądała na zabawną i niezobowiązującą, czy formalną i profesjonalną? Czy chcesz odwołać się do tradycji i pokazać wieloletnią historię czy wzbudzić poczucie kontaktu z nowoczesną i dynamiczną firmą? Oznakowanie umożliwia kreowanie wizerunku na wielu płaszczyznach.
Ruch Twojej konkurencji może działać na twoją korzyść
Branding i oznakowanie jest doskonałym elementem nawigacyjnym. Dzięki właściwemu oznakowaniu, klienci dotrą tam gdzie wskażesz. Co ciekawe, potencjalnie podstawowa funkcja oznakowania może być istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej, w szczególności w otoczeniu o dużym nasyceniu podobnych biznesów. Bardziej widoczne, przyjazne i lepiej wykonane oznakowanie, może kierować ruch Twojej konkurencji również do Ciebie.
Dbanie o wizerunek firmy
Dobrze widoczna siedziba firmy i profesjonalnie wykonane oznakowanie robi dobre wrażanie na odbiorcach i dodaje firmie prestiżu. Podobnie jak w innych dziedzinach, gdzie liczy się aspekt wizualny, estetyka i jakość użytych materiałów wpływa pozytywnie na odbiór. Oznakowanie jest poza tym doskonałym narzędziem do wywoływania wrażenia, że produkty czy usługi firmy są kategorii „premium”.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze
Ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe jest pierwsze wrażenie. Klienci definiują swoje postrzeganie firmy już w chwili pierwszego kontaktu z marką. W kwestii podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty, w dużym stopniu rządzą nami emocje, wbrew temu co sami byśmy chcieli o tym sądzić. Dlatego tak ważne jest aby tego elementu nie zaniedbać. W dłuższej perspektywie, lojalny klient, który zobaczy znajomą identyfikację na drugim końcu Polski i ją rozpozna, przeniesie swoje pozytywne skojarzenia, chętniej dokonując zakupu.
Znakowanie i branding są ważnym komunikatorem tego, czym jest Twoja firma, usługa czy produkt zanim klient spotka się z Tobą twarzą w twarz. Jako istotny element tworzenia Twojej marki, samodzielnie nie gwarantuje sukcesu, ale stanowi solidne wsparcie w budowaniu jej wzrostu.
Mateusz Kwiecień
Twórca tego artykułu
Przedsiębiorca, zapalony inwestor, a prywatnie mąż i tata dwójki „szkrabów”. Razem ze swoim zespołem od wielu lat rozwijam Brandcoast. Spełniam się przy współtworzeniu brandingu firmowego naszych klientów. Zaproszenie do realizacji ich celów marketingowych sprawia, że ta praca nigdy się nie nudzi.
Mateusz Kwiecień
Właściciel Brandcoast