O czym mowa?
Reklama i oznakowanie zewnętrzne jest częścią szeroko rozumianej identyfikacji wizualnej, na którą składają się wszystkie elementy (symbole, kolory, zachowania itp.) budujące spójną, czytelną i wyróżniająca się na tle konkurencji markę. To wszystko to, co klient może zobaczyć i powiązać z firmą, marką, produktem lub usługą.
Reklama zewnętrzna od zawsze jest elementem naszego krajobrazu. Towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku niezależnie czy znajdujemy się w mieście czy na peryferiach. Jest to ten model komunikacji, z którego korzysta niemalże każdy biznes. Należy zatem zadać sobie pytanie dlaczego to tak popularna forma reklamy? Najważniejszym argumentem, który przemawia za tą formą komunikacji jest jej skuteczność. Według badań firmy Nielsen 90% przemieszczających się zwraca uwagę na reklamę zewnętrzną. Ale to nie wszystko. Zewnętrzna identyfikacja wizualna ma silną pozycję jako bardzo opłacalna tradycyjna metoda reklamowa umożliwiająca dotarcie do zróżnicowanej grupy odbiorców.
Nowoczesność i skuteczność – czy to idzie w parze?
Jak zatem wyróżnić się na tle konkurencji i przebić przez ogrom reklam i oznakowań, które nas otaczają? Rozwiązaniem jest wybranie takiej formy reklamy zewnętrznej, która będzie nowoczesna, czytelna i nieszablonowa. Rynek oferuje mnogość rozwiązań, które należy odpowiednio dobrać i dopasować do naszej marki tworząc w ten sposób skuteczną komunikację. Skupimy się na dwóch, które łączą wszystkie potrzebne cechy skutecznej reklamy zewnętrznej czyli na Literach 3D i kasetonach.
Litery 3D – najlepsza reklama zewnętrzna?
Aby przyciągnąć do swojej firmy więcej klientów należy m.in. zwiększyć swoją widoczność. Znaki i litery 3D wyróżniają logo i nazwę firmy i są widoczne pod różnymi kątami. To forma identyfikacji wizualnej będąca obecnie najbardziej wyróżniającym się sposobem oznakowania. Litery 3D pozwalają na uzyskanie wielu różnych efektów, na które nie pozwala reklama 2D takich jak cienie i efekt głębi. Ten sposób oznakowania szczególnie efektownie wygląda po zmroku, skutecznie wyróżniając firmę i komunikując pożądane kolory i kształty w nocy.
Biorąc pod uwagę szerokie możliwości montażowe, Litery 3D mogą zostać umieszczone na elewacji, na dachu budynku wykorzystując podkonstrukcję lub np. osadzone na ziemi. To rozwiązanie charakteryzujące się dużą estetyką i czytelnością. Litery 3D aktualnie wykorzystywane są także do oznakowywania stref w obiektach handlowych, tworzenia systemów informacyjnych oraz prezentacji firmowych sloganów i haseł przewodnich
Kaseton z dibond – pudło z dużymi możliwościami
Kasetony z dibond to aktualnie najbardziej popularna i estetyczna forma nowoczesnej identyfikacji wizualnej. Główną zaletą tego rozwiązania jest to, że łączy ono kilka kluczowych cech, które powinna posiadać współczesna reklama zewnętrzna: czytelność, trwałość oraz estetykę. Ale to nie wszystko – Kasetony z dibond to bardzo skuteczny nośnik reklamowy, który przykuwa uwagę, jest bardzo widoczny a dodatkowo jest atrakcyjny cenowo.
Dzięki swojej uniwersalności Kaseton z dibond może komunikować praktycznie dowolne treści i kształty. Natomiast specyfika materiałów wykorzystywanych do jego produkcji pozwala cieszyć się nasyconymi kolorami, które długo pozostają żywe i wyraziste.
Ta forma Oznakowanie zewnętrznego z powodzeniem może być montowana na elewacjach, dachach oraz wewnątrz budynków gdzie dekoruje przestrzeń lub tworzy system informacyjny.
Konrad Pękała
Twórca tego artykułu
Pasjonat sprzedaży. Ekspert brandingu i rebrandingu. Wspieram Klientów w tworzeniu skutecznej identyfikacji wizualnej ich marki. Możliwość pracy z największymi firmami w Polsce to prawdziwe wyróżnienie. Moje działania charakteryzują się przede wszystkim zasadą maksymalizacji efektów.
Konrad Pękała
Brandcoast